Juldag

Så mysig julafton vi hade igår! Vaknade vid 9 (tyvärr med huvudvärk, men det gick över under dagen), tog det lugnt, åt lite frukost och öppnade paket i strumpan. Sen gjorde vi oss iordning och åkte in till stan för att hämta mormor och Bengt. Efter lite missförstånd om var vi skulle hämta dom så körde vi hem till oss och åt lite lunch, sen blev det glögg och lite paketutdelning. Vid halv tre kom Andys familj hem till oss och då körde jag tillbaka mormor till stan. Kom hem igen lagom till Kalle Anka klockan tre, till det skålade vi i lite champagne också nynnade man med i alla låtar som vanligt :)

Sen delade vi ut julklappar i över tre timmar! Jag fick bland annat en Coco Chanelparfym, en söt klänning, Beatles Rockband med George Harrisons gitarr, Tekken 6, massa choklad, en choklad-kokbok, alla böckerna i Twilight-sagan, bodylotion och duschcreme med doft av granatäpple, med mera. Efter julklapparna åt vi julmat, mest grönkål för min del! Lite besviken på mig själv att jag missade Karl-Bertil Jonssons jul, kom på det när klockan var över 21. Men när den går vid 19 så var vi mitt i julklappsutdelningen, då tänkte jag inte så långt! Sen satte vi igång Playstationet och "lekte" med våra klappar, som när man var barn :)

Idag har vi ätit lunch hos Andys föräldrar och efteråt åkte vi till kyrkogården och tände ljus för morfar, Nicke, Birgitta och Hanna. Jobbigt att det måste vara så många man ska tända ljus till. Hade hellre velat köpa dom en julklapp var. <3

Nu ska iallafall jag och mamma titta på Astrid Lindgrens jul och efter det Ensam Hemma 2. Och mamma ska "leka" med sin julklapp, fotbadet hon fick av mig. Det var poppis! Sen får jag gå och lägga mig typ klockan nio. Jag ska upp vid 6 imorgon bitti, börjar jobba 7. Mellandagsrea på Väla ju! Glöm inte att komma in på Gina och shoppa loss, halva priset på en väldans massa i butiken!

God Jul/fortsättning! PUSS!

Two days. . .

Idag har jag varit ledig, för första dagen på jättelänge känns det som. Så mycket vi har att göra på jobbet nu! Inte så konstigt när det bara är två dagar till julafton såklart :) Men idag har jag iallafall hunnit handla och fixa allt inför julafton. Det enda jag har kvar nu är att slå in julklappar och rimma på dom. Japp, det är ett måste med rim på alla paket!

I förmiddags åkte jag in till stan och hade lite julafton med Fia och Nikki. Nikki fick en söt liten resväska med en bok, en nalle och lite söta kläder i. Och Fia fick lite kläder från jobbet, två linnen, en kofta och ett par trosor. Av henne fick jag tre jättefina armband, kommer använda dom hela tiden. Me love!

Sen åkte jag hem och hämtade bärhjälp, haha. Vi började på Systembolaget där vi handlade öl, vin, champagne och cider. Sen in på Ikea, åt köttbullar, handlade fler tallrikar och värmeljus. Sist tog vi Maxi där vi handlade dels allt inför julafton, och dessutom till jobbet inför annandagen då alla ska komma in och jobba från typ 7 på morgonen. Det blev lösgodis för 100 (!) spänn, massa julmust och läsk, frukostgrejer, pepparkakor och saffransgifflar. Vette tusan hur jag ska lyckas få allt till jobbet bara i min lilla bil, haha.

Nej, nu ska jag göra grönkål (min favorit på julbordet, lätt). Sen ska jag slå in resten av julklapparna. Rimmandet tar vi imorgon. Det är lite tradition att alla sitter på lillejulaftons kväll och rimmar :) Imorgon kväll kommer dessutom mamma och pappa till Helsingborg, som jag längtar!

Ciaaaaao

Hopenhagen

Det blev aldrig Göteborg, utan vi åkte till Köpenhamn istället! I lördags morse åkte vi ner till Knutpunkten för att ta båten över till Helsingör och sedan tåget till Köpenhamn. Även om jag hatar att åka båt så tycker jag att det är mysigare att ta det hållet istället för tåget över Öresundsbron. Lite old school :) Dessutom kostar det hälften så mycket som tåget! När vi kom fram till Cph så gick vi till hotellet för att kolla om vårt rum var klart, och det var det! Vi bodde på The Square, som ligger mitt på Rådhusplatsen. Vi hade bokstavligen hundra meter till Ströget och Tivoli. Sen gav vi oss ut på Ströget, gick i butiker, handlade lite julklappar, åt lunch och gick lite mer i affärer. Jag gav lite funfacts om butikerna, men Andy såg inte alltför amused ut.. Sen gick vi tillbaka till  hotellet, slappade lite, gjorde oss iordning och sen gick vi ut i regnet för att kolla om det fanns bord på Hard Rock. Var sjukt sugen på det! Men... väntetid på 45 min - en timme, är väl inget ovanligt där egentligen men klockan var redan efter nio och vi kände oss för hungriga för att vänta, så vi gick förbi några restauranger till men sen satte vi oss på en som hette Rosie McGees. Svingod mat och väldigt mysigt, såg ut som ett gammalt bibliotek typ, och livemusik medan vi åt. Jag åt en kycklingsallad och Andy åt enchiladas. Sen blev det Rose McGees special icecream till efterrätt, typ som marängsviss. Gött! På söndagen sov vi ut lite, åt frukost, duschade och sen gick vi till Tivoli. Var där inne i typ två timmar. Det var så mysigt, fint pyntat och man fick verkligen julstämning av att gå där inne! Sen gick vi mot Ströget igen, sprang lite mer i affärer och  när klockan var halv tre ungefär gick vi tillbaka till hotellet och hämtade vår väska som vi lämnat där. Tog tåget tillbaka till Helsingör och därifrån båten, som gungade som tusan, me did not like. Hämtade bilen och körde hem, helt slut!

En supermysig helg, var meningen att vi skulle vila ut men efter att ha sprungit i butiker, varit ute i frisk luft och varit uppe ganska tidigt två dagar i sträck så är man nog mer trött än när vi åkte, haha. Men det gör inget, för det var välbehövligt bara att komma iväg. Igår jobbade jag 10 timmar, och idag är jag ledig så nu ska jag in i duschen och åka ner till stan för att träffa Fia och Nikki. Ska köpa grönkål! Får gå bort på Söder och kolla om det finns i grönsaksstånden där. Det viktigaste på julbordet :) Ciaao!