Hopenhagen

Det blev aldrig Göteborg, utan vi åkte till Köpenhamn istället! I lördags morse åkte vi ner till Knutpunkten för att ta båten över till Helsingör och sedan tåget till Köpenhamn. Även om jag hatar att åka båt så tycker jag att det är mysigare att ta det hållet istället för tåget över Öresundsbron. Lite old school :) Dessutom kostar det hälften så mycket som tåget! När vi kom fram till Cph så gick vi till hotellet för att kolla om vårt rum var klart, och det var det! Vi bodde på The Square, som ligger mitt på Rådhusplatsen. Vi hade bokstavligen hundra meter till Ströget och Tivoli. Sen gav vi oss ut på Ströget, gick i butiker, handlade lite julklappar, åt lunch och gick lite mer i affärer. Jag gav lite funfacts om butikerna, men Andy såg inte alltför amused ut.. Sen gick vi tillbaka till  hotellet, slappade lite, gjorde oss iordning och sen gick vi ut i regnet för att kolla om det fanns bord på Hard Rock. Var sjukt sugen på det! Men... väntetid på 45 min - en timme, är väl inget ovanligt där egentligen men klockan var redan efter nio och vi kände oss för hungriga för att vänta, så vi gick förbi några restauranger till men sen satte vi oss på en som hette Rosie McGees. Svingod mat och väldigt mysigt, såg ut som ett gammalt bibliotek typ, och livemusik medan vi åt. Jag åt en kycklingsallad och Andy åt enchiladas. Sen blev det Rose McGees special icecream till efterrätt, typ som marängsviss. Gött! På söndagen sov vi ut lite, åt frukost, duschade och sen gick vi till Tivoli. Var där inne i typ två timmar. Det var så mysigt, fint pyntat och man fick verkligen julstämning av att gå där inne! Sen gick vi mot Ströget igen, sprang lite mer i affärer och  när klockan var halv tre ungefär gick vi tillbaka till hotellet och hämtade vår väska som vi lämnat där. Tog tåget tillbaka till Helsingör och därifrån båten, som gungade som tusan, me did not like. Hämtade bilen och körde hem, helt slut!

En supermysig helg, var meningen att vi skulle vila ut men efter att ha sprungit i butiker, varit ute i frisk luft och varit uppe ganska tidigt två dagar i sträck så är man nog mer trött än när vi åkte, haha. Men det gör inget, för det var välbehövligt bara att komma iväg. Igår jobbade jag 10 timmar, och idag är jag ledig så nu ska jag in i duschen och åka ner till stan för att träffa Fia och Nikki. Ska köpa grönkål! Får gå bort på Söder och kolla om det finns i grönsaksstånden där. Det viktigaste på julbordet :) Ciaao!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Å så mysigt ni verkar ha haft det, fast vara i en storstad med allt folk kan bli lite påfrestande. Hoppas du hittade grönkål, som sagt, det viktigaste på julbordet. Jag läääängtar!! Puss puss kram

2009-12-08 @ 19:05:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback