Two days. . .

Idag har jag varit ledig, för första dagen på jättelänge känns det som. Så mycket vi har att göra på jobbet nu! Inte så konstigt när det bara är två dagar till julafton såklart :) Men idag har jag iallafall hunnit handla och fixa allt inför julafton. Det enda jag har kvar nu är att slå in julklappar och rimma på dom. Japp, det är ett måste med rim på alla paket!

I förmiddags åkte jag in till stan och hade lite julafton med Fia och Nikki. Nikki fick en söt liten resväska med en bok, en nalle och lite söta kläder i. Och Fia fick lite kläder från jobbet, två linnen, en kofta och ett par trosor. Av henne fick jag tre jättefina armband, kommer använda dom hela tiden. Me love!

 Sen åkte jag hem och hämtade bärhjälp, haha. Vi började på Systembolaget där vi handlade öl, vin, champagne och cider. Sen in på Ikea, åt köttbullar, handlade fler tallrikar och värmeljus. Sist tog vi Maxi där vi handlade dels allt inför julafton, och dessutom till jobbet inför annandagen då alla ska komma in och jobba från typ 7 på morgonen. Det blev lösgodis för 100 (!) spänn, massa julmust och läsk, frukostgrejer, pepparkakor och saffransgifflar. Vette tusan hur jag ska lyckas få allt till jobbet bara i min lilla bil, haha.

Nej, nu ska jag göra grönkål (min favorit på julbordet, lätt). Sen ska jag slå in resten av julklapparna. Rimmandet tar vi imorgon. Det är lite tradition att alla sitter på lillejulaftons kväll och rimmar :) Imorgon kväll kommer dessutom mamma och pappa till Helsingborg, som jag längtar!

Ciaaaaao

Kommentarer
Postat av: Mamma

Å det kommer att bli världens bästa julafton! Sitter här i Notodden nu och ikväll är vi hos er - längtar nu så jag bara döööör! Vi ses i kväll! Puss puss kram

2009-12-23 @ 10:17:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback