Måndag 3/5 (det är MAJ!)

Har jobbat hela helgen och hittat på en massa annat så har inte haft någon tid för att blogga! En liten resumé:


Det slutade med att vi gick på Iron Man 2 i onsdags. Mådde mycket bättre på kvällen men eftersom jag hade haft huvudvärk var jag sjukt trött på kvällen och somnade nästan i bilen påväg hem. Filmen var bra men lite för mycket "detta har vi sett förut" - alltså inte så olik ettan. Kanske inte värd att slänga ut 100 spänn för att se, vänta tills den kommer på hyrfilm!

I torsdags jobbade jag och gjorde inget speciellt varken före eller efter.

På fredagen (Valborg) jobbade jag till 17, det var heldött på jobbet! Alla var ju ute i Stadsparken och söp, haha. Fast man märkte på förmiddagen när det fortfarande regnade att det var mer folk. Men sen när det sprack upp så försvann dom, vilket man kan förstå. Man går väl inte på köpcenter när det är Valborgsmässoafton OCH fint väder? När jag hade slutat jobba körde jag hem, duschade, bytte om osv sen körde vi ut på landet! Hem till en kompis. Där brände  vi nästan upp en åker med den hemmagjorda majbrasan, grillade, spelade ett spel med en nån dödsmaskin (som gav stötar), drack (inte jag dock), frös ihjäl utomhus, snackade och hade allmänt trevligt!

I lördags började jag klockan 10, skönt! Vi som öppnar är alltid på jobbet en timme innan, öppnar ju 10 på lördagar och 11 på söndagar men eftersom det var 1:a maj var det som en söndag, då öppnade vi 11 både lördag och söndag! Vi tänkte "åååh vad lugnt det kommer bli idag, alla ligger hemma och är bakis, ha ha ha!". Tji fick vi, jäklar vad folk det var! Och vi var bara fyra stycken! Annars är man ju typ sex stycken som jobbar när det är så mycket att göra. Well, inget att göra åt saken, men gud vad skönt det var när vi stängde och sista kunden hade gått. Efter jobbet körde jag iallafall hem till Andys föräldrar där grillen stod i full glöd. Vi grillade allt möjligt; entrecote, babybackribs, laxkotlett, fläskfilé, majskolvar och bakad potatis. Mums!

Igår, söndag, var man sådär motiverad att köra till jobbet med tanke på förgående dag. Men det var faktiskt lite lugnare, och dessutom kom chefen in och jobbade några timmar med oss. När jag slutat körde vi och hämtade min bil (som vi lämnat dagen innan eftersom Andy drack lite snaps till maten), sen åkte vi och storhandlade och när vi kom hem gjorde jag en god sallad med bulgur och stekt kycklingfilé också kollade vi på Avatar som vi köpte på DVD. Den var verkligen bra, förstår varför folk tycker om den. Det finns väl ingen som inte gillar den när dom har sett den? Jag kan lätt se den igen!

Nu sitter jag här och äter frukost, knäckebröd med ost och gurkskivor och ett äpple. Ska ut och gå en runda (kanske jogga) och sen ringa till mina favoritflickor som jag inte träffat sen i tisdags (!) och höra om dom har tid för mig idag :)

Förlåt för ett långt inlägg! Ciaaaao <3



Kommentarer
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

sv; haha ja den är lite äcklig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback