Produktivitet my ass

Idag är jag ledig. Det var jag igår också, enda skillnaden är att igår hade jag faktiskt något att göra. Idag har jag varit uppe sedan 10 och än så länge har jag:

- ätit en macka
- satt på tv:n
- satt på datorn
- slängt in kläder i en tvättmaskin
- tänkt resa mig upp ungefär åtta gånger för att börja baka

Sen har jag faktiskt klätt på mig och sminkat mig och borstat tänderna. En mycket produktiv dag, alltså. Allt detta på fyra timmar! Men ibland får man väl ha såna dagar, jag ska ju faktiskt jobba fredag, lördag, söndag och måndag. Så jag ser detta som min "söndag" och då brukar det väl se ut såhär? Nä, nu ska jag faktiskt baka. Det blir blåbärsmuffins med crumble (recept från Leilas "A piece of cake") som jag kan lägga ut receptet på sen. Mm, något att göra! Sen kan jag städa lite här hemma och lägga upp bilder på lägenheten. Bra. Återkommer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback