Update.

Applåderna ekar. Bra, Åsa. Inte bloggat på en hel måna. Så tråkigt! Jag gillar ju faktiskt att blogga. Men nu är det så att jag har gått och skaffat en iPhone och har istället lagt min bloggenergi på att twittra för att det går snabbare och är lite roligare. För att hitta till min twitter trycker ni HÄR. Men jag ska faktiskt försöka bli bättre på att blogga. Igen. Så nu får vi uppdatera oss lite grann.

Nu har vi bott i lägenheten i en månad. Det känns skitbra och det har blivit jättefint här hemma! Det är bara lite småsaker som ska fixas som vi inte har velat lägga pengar och energi på riktigt än. Småsaker som ny klädsel till soffan, nytt köksbord, en stor spegel till hallen, en fin tavla i vardagsrummet. Det är alltså inga grejer vi behöver ha för bråttom med eftersom det vi har fungerar alldeles utmärkt sålänge! Men det är självklart alltid kul att förnya och det är precis vad vi vill göra. I eftermiddag eller imorgon tänkte jag fota lägenheten och lägga upp bilder om det finns någon som är det minsta intresserad..

Vi har nya bilar, det är en av sakerna som hänt sen jag sist skrev. Vi sålde den vi hade och fick två stycken för (nästan) samma pris. Så nu har vi varsin kan man säga. Detta har jag såklart redan twittrat om, så bild på den ena bilen (mest min) hittar ni HÄR och bild på den andra bilen (inte lika mycket min) hittar ni HÄR. Min bil heter såklart Prince - lite långsökt men det passar honom. Grodan, ju :)

Jag trivs så jäkla bra på jobbet. Det är riktigt roligt! Lätt det bästa jobbet jag har haft. Inte för att jag kanske haft överdrivet många i mina 21 år men jag trodde ändå inte att jag skulle kunna hamna såhär rätt så snabbt efter min utbildning. Det var detta jag önskade med utbildningen men jag hade liksom ställt in mig på att det aldrig riktigt kommer bli som jag har tänkt mig. Tji fick jag!

Vi är påväg att boka en resa. Vi kom ju aldrig iväg någonstans i somras eftersom jag jobbade sjukt mycket så vi hittade ingen tid till det. Nu när jag har mitt nya jobb så jobbar jag varannan helg och därmed blir det sjukt enkelt att matcha in en weekend till en av mina favoritstäder, Paris. Dessutom känner min bästaste sambo en som jobbar på Sembo och då är ju saken biff. Hon har hittat typ fyra perfekta resor till oss så nu hoppas jag att det blir av! Blir det av så ska vi handla massa fina julklappar, gå på rökiga jazzpubar, åka upp i Eiffeltornet (om jag lyckas få upp min höjdrädda pojkvän), äta sniglar, dricka vin och gå på en Moulin Rouge show.

Sen har min syster åkt iväg igen. Hon befinner sig på den transibiriska järnvägen och när hon tagit sig från Ryssland till Kina med den så ska hon besöka en massa coola länder och göra en massa roliga grejer. Så henne kommer jag sakna en massa.

Vet inte om det är så mycket mer att säga. Det är vad som hänt och händer i mitt liv just nu. Och nu ska jag försöka bli bättre på dethär igen.

Nu ska jag faktiskt bege mig in till stan i den gröna faran till mina favorittjejer Fia & Nikki (som för övrigt, 10½ månad gammal har börjat GÅ)! Ikväll skulle jag egentligen begett mig till Malmö för utgång med delar av min gamla klass men det blev inställt fick jag höra. Så nu blir det bara jag och Malin, här i Helsingborg istället, haha. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback