Malmöpicknick

Sitter just nu och äter frukost. Ska strax göra mig klar och ta tåget in till Helsingborg för att de byta tåg vidare mot Malmö. Klockan 10 ska vi ses hela (nästan) klassen och då är det avancerad picknick på gång. Vi ska grilla korv på engångsgrillar. Annars blir det även kubb, brännboll och massa andra barnsliga lekar. Dagens i-landsproblem är alltså: vad ska man ha  på sig? Eftersom vi på dagen ska leka och ha picknick i parken (=gräsfläckar, jordfläckar, vinfläckar, svettfläckar och massa andra fläckar) och på kvällen ska gå ut och äta och sedan en möjlig utgång efter det känns detta som ett stort dilemma. Jaja, får nog skynda mig att äta upp mackan nu och börja fundera på saken.

För övrigt köpte jag portabla högtalare till min iPod igår, så vi har till och med musik på picknicken. Sa jag inte att den skulle vara avancerad då!? Ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback