Älskade familj.

Hemma i Helsingborg igen. Eller ja, jag kom hem i onsdags kväll men har inte haft tid att blogga eftersom jag lämnar in mitt examensarbete idag! Så skönt att det snart är över.. Ikväll är det en sten som faller från axlarna.

Flygresan hem gick jättebra, vilket flyt jag hade! Jag skulle egentligen lyfta 20.00 men fem i åtta var vi redan i luften eftersom alla passagerare var ombord i så god tid. Skulle landa 21.15 i Köpenhamn, men vi landade 25 minuter tidigare än planerat, underbart. Kom av planet och gick mot bagageutlämningen och då står det att det ska ta 18 minuter innan bagaget från Oslo ska komma. Jag gick in på toaletten och två minuter senare när jag kommer ut så ser jag min väska rulla upp på bandet, haha. Så jag tog den och kom alltså ut i ankomsthallen fem minuter innan jag egentligen skulle ha landat. Tur eller tur? Jag köpte en Chailatte på Starbucks, köpte tågbiljett och gick ner till tåget. Åkte över bron till Svågertorp där jag blev hämtad efter en stunds väntande. Det var skönt att komma hem men det var ändå jobbigt efter alla avsked och att se alla så ledsna.. Jag brukar kunna hålla tillbaka tårarna men när man ser alla människor man älskar gråta är det inte så lätt. Jag har iallafall turen att få träffa min bror igen innan han åker tillbaka till USA eftersom dom flyger från Kastrup. Dom åkte till Stockholm i några dagar och kommer tillbaka imorgon kväll, sen åker dom till Köpenhamn på måndag. Det jobbigaste är att man inte vet när man kommer träffas nästa gång - hade man vetat det hade det nog inte varit lika jobbigt. Antagligen blir det till jul, men jag hoppas på att det blir ännu tidigare.

Usch ja, det är jobbigt ibland att ha familjen utspridd i världen. Vet inte vad jag mer ska säga. Det får bli lite gladare rader en annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback