Rånare på vift

Vilken dag! Jag började jobba 9 i morse, tåget var försenat så jag kom inspringande på jobbet och stämplade in PRICK 9! Började prismärka kläder eftersom vår andra rea-etapp (allt för 49 och 99) började idag. När vi öppnade var det ganska lugnt och vid ett tillfälle stod vi 3-4 stycken från personalen bakom kassan. Då ser vi två män utanför våra (stooora) fönster som ser väldigt skumma ut med hoodtröjor med luvorna på, vantar på händerna och den ena höll i en gympabag. Vi tänkte direkt att något inte står rätt till och att det kommer hända något.. Den ena killen tittar rätt in på oss och håller ögonkontakt ett ögonblick. Men sen tog dom av sig luvorna och gick uppför gränden, bort från Kullagatan (gränden som går längs vår butik och där vi ser rätt ut genom våra fönster när vi står i kassan). Men efter någon minut kommer dom tillbaka, stannar till och tar på sig luvorna och börjar sedan snabbt gå nerför Kullagatan. Vid denna tidpunkt gick jag ut utanför dörrarna för att se var dom gick och precis när jag kommer ut på gatan hör jag ett skott! Det kändes som jag var i en film eller nåt - folk kom springande mot mig och butikerna drog igen sina dörrar. Jag springer in och berättar att för dom andra att jag hörde ett skott, ställer mig bakom kassan igen vid dom andra och då kommer jävlar i det männen TILLBAKA springande upp för samma gränd som dom stod i innan! När dom springer förbi tittar dom rätt in på oss så vi dök ner bakom kassan i ren skräck. FY vad läskigt det var! Jag skulle aldrig vilja jobba i en butik som säljer guld eller dyra smycken. Man är redan så utsatt bara man står bakom en kassa, det hjälper inte när det finns massa dyrbarheter i montrarna i butiken heller. Nej, usch..

Kommentarer
Postat av: SANNA

inte jag heller! :P

Postat av: emma

hoppas du har en bra kväll? (:

2009-07-23 @ 20:40:36
URL: http://metrobloggen.se/Obscene
Postat av: JOANNA 16år- BÖRJAR LÄSA TILL STYLIST EFTER SOMMAREN

Drar igång Veckans blogg by Joanna nu, anmäl dig gärna!



K I S S E S B Y J O A N N A

2009-07-24 @ 18:40:08
URL: http://byjoanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback