Notodden, here I am.

Nu sitter jag i mamma och pappas lägenhet i Notodden, Norge. Min resa startade för ganska exakt 14 timmar sen - åkte nattbussen från Helsingborg 23.10 och den var framme i Oslo 05.20. Jag blev otroligt glad när bussen, som egentligen skulle vara framme 05.45, var så tidig, för då hann jag med Timekspressen mot Notodden 05.40 istället för att sitta och vänta på Bussterminalen alldeles ensam tillsammans med alla uteliggare i en timme när nästa buss gick.

Så när jag kom fram till Notodden kvart i åtta i morse så var det ingen mamma som mötte mig, eftersom hon inte trodde jag skulle komma förrän om en timme. Så jag tog mina väskor och traskade Storgata (vilket, även om det låter så, varken är en stor eller lång gata) fram, till huset där mamma och pappa bor. Damn! Porten var låst. Jag som ville stå och banka på dörren och skrämmas lite :) Så jag fick ringa, ganska många signaler innan sjusovarna vaknade, och mamma kom ner och öppnade till mig. Jag sov ett par timmar, eftersom det gick mindre bra att sova på bussen med en konstant snarkande mn bredvid mig, tills mamma kom och väckte mig då vi gick och köpte blommor till pappa som fyller år idag! Han fick en liten sång och finfina presenter och sen åt vi frukost.

Nu ska vi nog hitta på något mysigt. Jag skulle kunna sova hela dagen men jag åker ju hem igen på söndag. Man får inte slösa på värdefulla timmar med sin fina familj <3 Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback