Nytt jobb, nytt boende, nytt hår, ny telefon. Förändring is good!

En dålig bloggare är vad jag är. Men nu gör jag ett nytt försök!

Det har hänt så himla mycket den senaste tiden att datorn inte direkt har prioriterats. Jag har jobbat väldigt mycket, och det lär inte bli mindre jobb framöver.. Jag har nämligen fått jobb! Alltså, inte bara ett sommarjobb, och inte bara som vanligt butiksbiträde. Jag är från och med imorgon assisterande butikschef! Efter att ha praktiserat/sommarjobbat på mitt nuvarande jobb så blev jag rekomenderad av chefen där till regionschefen, var på intervju hos henne, fick gå på ytterligare en intervju - och fick jobbet! Det kommer bli en utmaning, det kommer bli tufft och jobbigt men jävligt kul.

Det är väl den största nyheten. Vi flyttar om två veckor men det är ju ingen nyhet! Försöker packa men det är tråkigt och jobbigt så vi har knappt ens börjat.. Idag tog vi dock tag i alla dvd- och vhs-filmer samt böcker. Det blev två sopsäckar slängt och en kartong sparat. Bra jobbat tycker jag!

Det är mer som ska förnyas än boende och jobb - min telefon till exempel. En iPhone skare bli! Min nuvarande telefon har flippat ur helt och fungerar bara precis när den själv vill. Vilket är jobbigt när man till exempel måste ringa ett samtal och den bestämmer sig för att inte vilja låsa upp sig, eller att batterierna helt plötsligt tog slut. Underbart.

Sen ska jag klippa mig och skaffa ny hårfärg hade jag tänkt. Eller, inte NY hårfärg, tocke for life! Men jag ska ha röttRÖTT hår ;) Riktigt rött.

Nu ska jag sova så att jag är utvilad, pigg och glad imorgon. Sov gott vänner! Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback