Today

Vaknade med halsont i morse och kände mig riktigt hängig, inte kul med tanke på att det redan ska bli jobbigt att sitta på en buss i 7 timmar imorgon. Efter en mjukglass känns det dock lite bättre (bästa medicinen, eller hur?) och jag ska nog göra lite varm choklad snart. Men först blir det en sen lunch, mamma står och gör omelett till mig just nu, gott! Det var riktigt längesen jag åt omelett, för det är något jag verkligen inte kan göra själv. Den bränner alltid fast i pannan också slutar det med att den blir scrambled istället!

Imorgon åker jag tillbaka till Helsingborg och det fina vårvädret! Här var det ju inget att hurra för direkt.. Fast igår kikade ju faktiskt solen fram lite då och då, mycket härligt. Jag åker från Oslo 11 på förmiddagen imorgon vilket betyder att vi lämnar Notodden vid 9. Sen är jag hemma ca 18 då jag blir hämtad och vi åker direkt på påskmiddag! Där ska jag sitta svettig och sliten, haha ;) Jag får nog ta med en deo och lite smink i väskan på bussen så jag kan fräscha till mig när vi närmar oss Helsingborg.

Nu är det omelett och sen ska jag klippa mammas toppar, fixa hennes naglar och sen blir det kortspel igen! Ikväll ska vi äta jättegod mat - amadinepotatis stekt i vitlök och rosmarin, lammkotlett till pappa och kycklingfilé till mig och mamma, i min hemmagjorda marinad! Mums :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback