not to the odden

Jag är i Norge, hemma hos mamma och pappa och bara myser och tar dagen som den kommer. Resan hit gick bra men jag fasar lite inför att åka buss hem på lördag... Jag hatar den där jäkla bussen! Men jag har tre filmer och en bok så förhoppningsvis ska det väl gå fort.

Igår åkte jag och mamma till ett köpcenter, om man nu får kalla det för det, i en ort som heter Bö. Pappa kom med förslaget eftersom ingen av oss hade varit där någon gång kunde det vara kul. Hm,, För det första tog det typ 45 minuter att komma dit och när vi väl kom fram insåg vi ganska snabbt att det var ungefär 10 butiker, varav 5 var såna vi inte går in i(sportbutiker, leksaksbutiker). Så vi körde tillbaka till gamla Notodden igen och gick ett varv på Tuven! Som egentligen inte heller är mycket flådigare - men då vet man åtminstonde om det ;)


När vi kom hem bakade jag rulltårta, yum! Vi åt bakad potatis till middag och sen rulltårta till efterrätt och spelade en massa omgångar Vändåtta. Väldigt många skrattanfall blev det med.

Idag ska jag försöka plugga lite och söka jobb. Ska även fixa mammas naglar och klippa hennes toppar, och idag ska vi göra en tigerkaka bara för vi är så himla sugna på att baka! Ciaaaao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback