Katten konstig.

Har ni hört en katt snarka? Det är det ljudet jag lyssnar till just i detta ögonblick då min katt ligger tätt intill mig på rygg, med alla tassar i vädret - och snarkar! Det låter ganska sjukt. Först börjar det med att han spinner, sen börjar det komma ett väsande ljud i samband med varje inandning, sen avtar spinnandet sakta men säkert och kvar är endast snarkningar. Det är inte heller normala snarkningar (om det nu finns normala kattsnarkningar) utan det låter som att han drömmer att en hund jagar honom. Eller som om han fiser genom näsan. Typ.

Sen har jag aldrig påstått att katten är normal. Nu  såhär ett halvår senare förstår jag varför han kallades Speedy på katthemmet, liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback