Helgen

(OBS! Långt inlägg...)

Tänkte jag skulle berätta lite om helgen, det var mysigt att få träffa (nästan) hela familjen igen. Undrar när alla kommer vara samlade nästa gång, i helgen kom vi fram till att sist vi sågs alla på samma ställe var julen -06. Det är inte okej tycker jag.

På torsdagen åkte jag som sagt till mammas jobb och sen körde vi hem till Notodden. Efter en välbehövlig dusch lagade mamma god mat, drack en öl till maten och den hann jag inte ens dricka upp innan jag somnade. Haha, man blir sjukt seg av att åka den där bussen alltså!

Fredag morgon vaknade jag när pappa gick till jobbet (vid halv nio) och gick upp och gjorde kaffe till mig och mamma. En och en halv timme senare behagade hon att stiga upp, då åt vi frukost och sen satt vi bara och pratade. Gjorde oss i ordning, jag klippte mammas hår (det blev finfint!) och sen körde vi ner till Tuven, ett litet tråkigt köpcenter nån kilometer utanför stan. Jag fick en fin tröja av mamma på Cubus och sen fyndade vi ull-sockor som blir perfekta i vinter. Vi åt lite lunch och sen körde vi till en Mio-aktig butik där mamma köpte vaser och jag blev sjukt sugen på ett fyrpack champagneglas, jättefina var dom! Men vi har alldeles för mycket glas hemma redan så det blev inga. Vi körde hem och mötte upp pappa, sen gick vi till Rallar'n (mammas gamla arbetsplats) och drack en öl/vider/vin. Där satt vi utomhus i infravärmen på mysiga filtar - jättemysigt! Sen gick vi hem och jag gjorde en risotto med sparris, ärter och haricot verts på vin och buljong kryddad med persilja och parmesanost. Den blir nog min specialitet ;) Vi tittade på lite "tv" och gick och la oss.

Vaknade lite senare på lördagsmorgonen, jag och mamma packade lite medan pappa jobbade, sen gick vi och drack en latte på Carbinen, efter det satte vi oss i bilen och jag körde oss till Tönsberg för att träffa min syster. När vi kom fram gick vi till hotellet där mamma o pappa skulle bo och checkade in. Pappa hade ju jobbat hela förmiddagen så han la sig och sov ett tag medan vi brudar gick en runda i storstan ;) Vi kollade Findusfabriken där Kristin jobbar och sen gick vi till Maxi och handlade. Hem och drack kaffe och fikade, sen gick mamma tillbaka till hotellet och då satte vi oss och kollade lite tv och spelade en kort runda Fantasi (typ en blandning av charader och pictionary). På kvällen gick vi och åt på en restaurang som låg vid vattnet, vi satt ute i infravärmen - gött! Sen gick vi tillbaka till Kristins crib och drack lite öl. Helt plötsligt var det dags att gå ut och vi besökte först ett ställe som hette Bob och drack en god Mojito (eller Mohito som dom stavade det). Sen till ett annat ställe som hette Lauritz som kanske inte riktigt var my kind of place med tanke på att det spelades typ metal. Sen gick vi till macken, jag åt ett äckligt wienerbröd och sen tillbaka hem till Kristin för att sova.

I söndags vaknade vi när mamma ringde och sa att dom var påväg, så åt vi lite frukost och sen var vi tvungna att köra mot Oslo där jag skulle ta bussen hemåt. Vi sprang runt på centralen i Oslo och letade efter en toalett i typ en kvart för det var sjukt konstigt skyltat! Till slut hamnade vi ändå på samma toalett som sist vi var där och jag skulle åka hem, och den hade jag kunnat hitta till direkt. Haha. Hoppade på bussen, mamma grät som vanligt, vi slängde pussar och hjärtan genom fönstret och sen rullade bussen iväg. Sov en del, läste en del, lyssnade på musik en del, höll för näsan en del. Ja, en vanlig bussresa med andra ord. Skönt att komma hem var det iallafall. Och som jag redan sagt - nästa gång flyger jag!


      
(alla bilder är klickbara)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback