Norgeweekend

Igår morse 7.15 satte jag mig på en buss med riktning Oslo. Väl framme i Oslo hoppade jag på nästa buss, Timekspressen linje 1 mot Notodden. Men så långt kom jag inte, utan jag hoppade av på Kongsbergs Knutepunkt, gick in på Stortorvets köpcenter och tog rulltrappan ner till La Baguette där mamma är Daglig Leder! Och där stod hon i sin rosa tröja och gjorde baguetter, så fint :) Jag fick inte ens en riktig kram för att det var kunder i kö just då, haha.

Fick vänta lite på henne pga kunderna, men sen slutade hon och då gick vi och handlade lite på Meny - en mataffär som ligger i samma center. Sen satte vi oss i bilen och på vägen hem till Notodden stannade vi på en annan mataffär, Kiwi, och köpte billigt lösgodis. Kristin, det är påväg!!!!!

När vi kom till Notodden var pappa hemma, av honom fick jag en riktig kram, men det var ju så längesen vi träffades också <3 Jag var sjukt trött efter den långa bussresan (resorna), gick in och duschade, sen åt vi lite pasta och efter det tittade vi på lite "tv" (nu är det så att i detta hushållet räknas datorn som en tv och
SVT Play får agera guru). Sen somnade (läs: deckade) jag strax efter elva och vaknade vid halv nio i morse, skönt att komma upp i tid även när man är ledig. Gjorde kaffe och väntade på att mamma skulle vakna (pappa jobbar idag också) men den slöfocken ville inte gå upp förrän tio, haha.

Nu ska vi göra Notodden ;)

Ciao


Ha de
!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Yes i januari kan vi ses =) du menade val inte allvar att godiset va billigt pa kiwi?! haha :P ha sa mysigt i norge! puss&kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback