B'day med draaaamaaaa.

Har varit iväg hela dagen, birthday boy till ära! Först åkte vi ner till Espresso House i stan och brunchade. Höll på att inte komma därifrån för precis utanför var det värsta polisrazzian mot Göteborgshuliganer. Vi var tvungna att stanna och kolla vad som hände, men killarna var ganska lugna av sig (inte konstigt med typ fem ridande poliser, två pikébussar och massa civilpoliser) så dert hände inget särskilt dramatiskt. Tyckte synd om människorna som kom en minut senare som ville passera Kullagatan dock, big no-no sa farbror Konstapeln. Dom fick gå runt om.

Sen åkte vi hem och åt tårta hos hans farmor. Efter nån timme så körde jag iväg, åkte till Maxi och handlade lite. Sen hem och dukade, och fixade en stor bricka med lufttorkad skinka, kycklinglår, rostbiff och toscanasalami. Dekorerat med vindruvor, stjärnfrukt, physalis, cocktailtomater och lite annat. Till det potatissallad och solrosbröd. Enkelt men gott!

Vid halv sju tiden såg vi en polisbil som körde genom vår gata i lilla Mörarp, och det tillhör inte vanligheterna kan jag berätta! Nån stund senare kom dom körande med blåljus. Jag skämtade om att det var en pensionär som rymt ;) Men det visade sig att det hade varit ett beväpnat rånförsök på Ica. Vem sa att det inte händer grejer på lannet?

Nu ska vi dricka kaffe och äta baklava. Vi har ju redan ätit tårta idag så det behövs liksom inte grädde på moset tyckte jag. Lite olika små baklava funkar alltid!

Han blev förresten jätteglad för mina presenter. Nu ska jag fota vad han fick också så ni får se! Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback