Sentimental.

Nu börjar jag räkna ner. Om 6 dagar har jag min sista tenta för detta året. Har då alltså redan gått halva min utbildning - vilket är helt sjukt! Tiden har gått så fort att man själv inte alltid hängt med. Jag kommer t.ex. ihåg när vi på den första kursen vi läste, butiksekonomi, fick schemat över hur de två delkurserna skulle vara disponerade. Den första var då, i augusti, och den andra skulle vara de två veckorna runt påsken. Då, i augusti, tänkte jag att det är sååå långt till dess. Men vet ni vad? Påsken var för mer än två månader sen. Den bara flög förbi tillsammans med delkurs nummer två. Och alla andra kurser för den delen. Sjukt.

Att komma in på denna skolan var en av de bästa grejerna jag gjort i mitt liv. Jag har fått så mycket kunskap att jag tror min skalle har växt i omfång, jag har fått vänner som tänker som mig, har samma intressen som mig, klappar mig på axeln när det är tufft, tror på mig, är stolta över mig.. Vänner för livet.

Jag har fått så mycket erfarenhet av alla diskussioner och praktiska övningar. Efter varje (nästan) kurs har jag känt mig som en stor fet låda man bara hällt kunskap och erfarenhet i, sen stängt locket. Den lådan öppnas igen under sommaren när jag ska jobba och förhoppningsvis lära mig ännu mer och verkligen få se hur allt funkar på riktigt.

Men nu ska jag in på slutspurten. Plugga till den sista tentan som antagligen blir den jobbigaste på hela året dessutom. På torsdag är det dags.. Sen är jag fri! Eller nej, justdet. Inget sommarlov för min del, bara jobb, jobb, jobb.. Vad gör man inte för pengar som student?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback