Helveteshelgen.

The weekend of hell är över. Eller ja, den var ju över redan igår, för då kände jag mig hyfsat normal igen. Men igår var det även bara tillbaka till att jobba igen, därför har jag inte hunnit uppdatera något.

Torsdagen gick bra, även om jag var trött på natten när vi åkte hem. På fredagsmorgonen tyckte jag mest synd om min kära kompanjon som var tvungen att gå upp kl 7 för att åka till sitt vanliga jobb..

Fredagsnatten hade vi såklart mer att göra men allt gick bra förutom när vi fick strömavbrott och inte kunde slå in något i kassorna, precis när det kom en ström av folk som ville ha bärs. Vi fick helt enkelt köra "streck-systemet": ÖL III, CIDER II osv, osv. Det var ett bråk med polisanmälning på fredagen också, annars var faktiskt hela festivalen ovanligt lugn.

Lördagsmorgonen var ett rent helvete. Vi somnade typ vid fyra och jag skulle upp halv nio för att åka till jobbet. Jobbade till tre, sen handlade jag på Maxi (fråga mig inte varifrån jag fick kraften till att göra det, men det behövdes kan jag försäkra) och sen åkte jag hem och deckade i sängen i en timme. Vaknade, åt korv med bröd också tillbaka till Boet. Lördagsnatten var jävlig, vi var tvungna att vara dubbelt så många (alltså 4 stycken) i vår lilla ölvagn och ändå hann vi inte med alla som stod och köade för att handla! Det var helt sjukt många som stod och skrek och blev irriterade över att "det faktiskt var deras tur". Suck. Vi gjorde så gott vi kunde iallafall och diskuterade även fenomenet senare - det är ju faktiskt så att man automatiskt hjälper den som är framåt och typ står och viftar med handen/pengar. Inte en som redan har köat i 15 minuter och som tröttnat och bara står och hänger. Så det blev ganska ofta att man råkade ta en kund som precis kommit dit, även om den bredvid redan köat jättelänge eftersom den som nyss kom dit är framåt och hojtar och har sig. Anyway, det gick bra och vi fick en del dricks. Hade ju blivit bättre om vi sluppit vara fyra stycken sista kvällen, men jag skrapade iaf ihop över 300 spänn - bra extrapengar.

Vi kom hem halv 6 på söndagsmorgonen och sov till sen eftermiddag. Söndagen var därmed förstörd och vi tog det väldigt lugnt. Sen var det, som sagt, bara att gå upp och börja jobba igen som vanligt igår morse. Började morgonen med att köra till Knutpunkten och lämna en sambo som satte sig på ett tåg till Kastrup, vidare på ett flyg till Bologna, Italien. Ja, jag var också avundsjuk först, men sen insåg jag att han ska sitta på föreläsningar och plugga hela dagarna i en lokal utan AC i 35-40 graders värme. Inte så avundsjuk mer.

Nu ska jag titta ett avsnitt SATC sen sova, har öppning i butiken imorgon. Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback