Festivalredo.

Sitter här och försöker andas, ta det lugnt och slappna av. För denna lugna, utvilade känslan kommer jag inte ha igen förrän på söndag. Fast då kommer känslan inte ens vara utvilad, mest utpumpad.

Imorgon, torsdag, jobbar jag först fram till 19.15. Klockan 19.30 ska jag inbefinna mig i Västra Vagnen på Ekebos festivalområde. Det blir omöjligt, därför kommer jag komma sent dit och vara ännu mer stressad än jag redan behöver vara. Det blir ett arbetspass på ca 14 timmar.

På fredag jobbar jag till 17.30, och ska inte börja serva öl till redan överförfriskade gubbar och gummor förrän 20.30 - ah, lite lugn och ro, kanske till och med får tid över till att äta kvällsmat? Arbetspasset på fredag blir ca 12 timmar, men med en ganska lång paus som sagt. Helt okej.

På lördag morgon börjar jag jobba 9.30 (dödslängtan när väckarklockan ringer?) och jobbar till 15.15. Får faktiskt tid till att åka hem och sova en sväng innan det är dags att bege sig. Börjar 20.30 även denna kväll - den värsta av dem alla. Joddla med Siv och folks är bakis x 2 och nydruckna och fräscha på det. Bråk? Ja. Fylla? Ja. Rivning av diverse stol, bordar, scener och dylikt? Ja. Tomma ölflaskor i huvudet på oskyldiga (några stycken, iallafall) människor? Räkna med det. Arbetspasset på lördagen = ca 13 timmar.

Allt som allt ska jag alltså jobba lite drygt 39 timmar inom loppet av tre dagar. Men det är när lönen kommer som det är värt alltihop. Nu ska jag smaka på kudden i några timmar. What a feeling...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback