Lipstick Jungle

När vi var i Bulgarien i somras hade jag med mig en bok som jag köpt på rea, Läppstiftsdjungel, skriven av Candace Bushnell (hon som skrev Sex and the City). Jag läste ut boken på några dagar och tyckte den var underbart bra, med precis rätta mängden skvaller, kärlek, intriger och mode och med tre framgångsrika kvinnor i spetsen.

Nu kommer boken till NBC som serieform and I love it! Såg pilotavsnittet idag, det var såklart lika underbart som jag tyckte boken var. Lite konstigt bara att allt hände exakt som i boken. Liksom, vad händer sen när "boken tar slut", kommer det fortsätta i samma anda när regissören inte längre har en bok att gå efter som manus..? Okej, lite tidigt att spekulera i det eftersom serien inte ens börjat sändas än. Det första avsnittet visas i början av februari i USA (på NBC som sagt). Vi får väl se om trean eller femman köper upp den.. Håll tummarna, för detta är en serie i SATC:s fotspår.

Kommentarer
Postat av: Anna

Tack för tips! Behöver ett komplement till Gossip girl :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback