Dödsdömd

.. känner jag mig idag! Igår eftermiddag började förkylningen kännas bättre så jag satte mig och gjorde skolarbetet som skulle tas med till skolan idag. Men framåt kvällen kändes det värre och värre, huvudet dunkade, det gjorde ont i bröstet när jag hostadeoch inatt har jag knappt sovit något för så fort jag lagt mig ner stoppas hela halsen igen och jag kan knappt andas känns det som. Så i morse när jag vaknade av väckarklockan 6.30 stängde jag bara av den, gick upp och tog lite vatten och gick och la mig igen. Jag får helt enkelt vänta ut denna förkylningen!

Idag ska jag fortsätta läsa den underbara boken jag fick av min syster i julklapp,
Shopaholic takes Manhattan. Den är köpt i USA, och är då självklart på engelska, vilket är mycket roligare än att läsa svenska böcker eftersom det då är skrivet med exakt de ord och uttryck som författaren ville. Under översättningsprocessen försvinner nog mycket av den charmen (det ser vi ju bara när vi tittar på engelsk/amerikansk tv och tv3 eller kanal5 eller nån annan kanal försöker översätta).

Men först ska jag skicka ett mail till Pågen och berätta för dom att i morse när jag öppnade påsen med bröd så satt det fast en stor svart klump som såg ut som typ en gigantisk vårta, på en av skivorna. Hoppas jag får massor med skadestånd (alt. en ny limpa bröd). Synd att man inte bor i Staterna, då hade jag ju varit miljonär by now.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Vad roligt! Men åh kan inte du skicka mail till mig? [email protected]

Postat av: sabina

läste om sjalen, fan va bra! :D tackar :) puss

2008-01-07 @ 23:37:39
URL: http://staravenue.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback