Så tuktas en argbigga

Igår gjorde vi ett kvickt beslut att köpa mat från det lokala gatuköket som vi aldrig provat innan. Mycket smarrigt, men frampå kvällen började jag må illa och när jag vaknade vid 8 i morse hade jag fortfarande ont i magen och dessutom huvudvärk på det. Stannade alltså hemma och ställde klockan på 10 för att ringa och säga att jag inte kommer. Somnade om efter det och vaknade efter tolv. Sov alltså nästan 13 timmar inatt! Låter som en infektion av något slag, annars sover jag aldrig så länge.

Gick upp och rotade igenom skåpet efter gamla filmer och hittade 10 things I hate about you, och bara jag tittade på fodralet till denna underbara VHS-klump till film tårades det i ögonen. Jag har så mycket minnen till denna filmen! Jag minns att jag och min bästa vän tittade på den vad som kändes som en miljon gånger, vi lärde oss alla låtar, alla repliker, vi köpte nog till och med soundtracket (eller laddade ner, kommer inte ihåg?) och sjöng med.. Det var denna film som fick mig att upptäcka både Heath Ledger och Julia Stiles. Kan lätt säga att detta var min första favoritfilm.

Det som är kul med att titta på en sån här film när man inte sett den sen man var "liten" är att man förstår allt lite bättre nu och man upptäcker saker som man aldrig tänkt på innan. Och jag tror aldrig att jag faktiskt har fällt en tår när jag tittat på den förut. Men det faktum att jag grät lite beror nog också på att Heath Ledger inte finns mer..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback