Happy Valentine.. eeh..

image206


Idag är det Alla hjärtans dag, så ha en mysig dag allihopa och "rå om varandra särskilt".. Men varför? Idag är en dag som vilken dag som helst. Tycker alltid att man ska tycka om varandra och göra roliga och mysiga saker ihop, inte bara en fjuttig dag om året. Det är ju inte direkt som julafton då det faktiskt är väldigt viktigt att man är tillsammans. Utan Alla hjärtans dag är bara ett påhitt som bara resulterar i att folk konsumerar blommor, nallar, chokladaskar, you name it.. Jag ska inte neka, jag faller för det! Varje år. Det är jättekul att handla nån liten present sådär mitt i året då det varken är någon födelsedag eller jul eller liknande i närheten.

Men tänk OM man råkar glömma bort dagen? Hur känns det för partnern som kanske planerat något huuuge och jättemysigt.. Så kommer man hem och slänger på sig myskläderna och sätter sig i soffan och börjar zappa. Haha, inte så kul om den andre står där värsta uppklädd och har lagat middag och grejer. Vilket bråk det kan sluta i, usch.. Det är sån press på Alla hjärtans dag tycker jag. Allt måste vara så perfekt och man måste vara så hiiiimla urgulliga mot varandra.

Nä, gör nåt kul (som ni hade kunnat göra vilken dag som helst) och skit i vad det är för datum, och strunta i det faktum att köpemännen vill tvinga på er alla dom där nallarna och chokladen och rosorna. Fast glöm för guds skull inte att det är Alla hjärtans dag idag :)

(också kan man ju köpa nåt litet ändå, som sagt.. men ha inte för stora förväntningar på att allt ska vara perfekt bara, säger jag.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback