Kongsbergs Skisenter

I morse (nåja, förmiddags) satte vi oss i bilen och körde till Kongsberg Skisenter. Vi hyrde skidor och pjäxor och stavar och köpte liftkort för hela dagen, sen bar det av upp i liften. Så mysigt det var att få åka skidor med nästan hela familjen igen, det var väldigt länge sen sist! Efter första åket åt vi lite lunch sen åkte vi upp och körde ner ett antal gånger. Lite väl kallt blev det då och då med ca -8 grader, men som tur var har det inte blåst något förutom precis på kvällen de sista åken. Vi åkte till ca 19 och då var vi så stelfrusna! Jag började inte känna mina tår förrän typ en timme senare när vi var framme "hemma" i Notodden, och då kändes det som tusen nålar...

Men nu ska jag sluta klaga, för detta har varit en helt underbar dag och jag är så tacksam att vi fick möjligheten att göra detta, det hade lätt räckt som julklapp i år. Imorgon åker vi till Borås och fina släkten och på söndag kör jag, mamma och syster hem till Helsingborg. Där ska det firas nyår med god mat i fin utstyrsel. Också måste det hinnas med lite mellandagsrea-shopping ;)

Nu ska vi äta potatismos och köttfärssås (ja, jag! Köttfärssås!) med massa ketchup samtidigt som vi tittar på film. Snowroller eller Mamma Mia. Jag kommer ändå somna efter halva filmen så för mig spelar det ingen roll :) Hoppas alla har lika bra mellandagar som jag! Ciaaaao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback