Sprrrrit!

Vilken dag! Väckarklockan ringde 6.20 i morse, och då var det bara att masa sig upp. Satte oss i bilen vid 7 och körde och hämtade "svärföräldrarna". Ner till färjan, över till Helsingör, körde genom Danmark ner till Rödby. På färjan till Puttgarden - yes, vi har varit och handlat på BorderShop idag! Vi var där strax efter tolv, shoppade ett par timmar och gick därifrån med en nota på 2.200 spänn. Dom andra två var värre, 4.200 gick dom loss med! Kändes som en billig investering, för satan vad mycket man får för pengarna. Bild kommer imorgon, just nu orkar jag inte föra över dom från kameran till datorn.

Sen var det jag som körde hela vägen, i konstant ösregn. Jag skojar inte, från Helsingborg till Puttgarden och tillbaka igen var det inte uppehåll ens i en sekund. Och det regnar fortfarande. Inte så konstigt att jag är lite trött? Man sitter ju på helspänn för att inte få vattenplaning eller nåt. Fick bara ca fyra timmars sömn inatt också, så jag har en känsla av att det blir en lång sovmorgon imorgon. Imorgon ja, min allra sista dag på sommarlovet. Ska åka till (det ena) jobbet och lämna nycklar och min kassa, förhoppningsvis för sista gången någonsin. Vill aldrig mer tillbaka dit.

Nu ska jag dricka upp min Long Island Iced Tea som jag gjorde innan, välförtjänad efter en sån här dag. Sen ska jag decka i sängen och sova i minst tolv timmar. Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback