Mamma på nytt.

Nu har vi äntligen fått en till bebis. Ja, inte i människoform då, utan en liten kattunge har vi varit och hämtat idag. För ca en vecka sen var vi på Tassebo och tittade på alla sötisar, också fastnade vi för en liten svart kattunge som dom hade döpt till Speedy. I morse ringde dom och frågade om vi ville komma och hämta honom. Så vi satte oss i bilen direkt med transportburen i högsta hugg. När vi kom dit fick vi skriva på lite papper, fick två påsar med mat och lockade in Lillen (som vi kallar honom tills vi kommer på ett bättre namn till honom) i buren, precis som vi gjorde med Tussi i februari. Det visade sig att Lillen och hans syskon kom ifrån Hemlösas Hus, och att hans husse hade tagit en överdos och dött. Jag fick rysningar över hela kroppen, som inte försvann snabbare för att jag såg att dom kommit in till Tassebo på min födelsedag. Inte för att det betyder nåt speciellt, men ändå kändes det som att det faktiskt gjorde det.

När vi kom hem blev det lite morrande och fräsande från Tussi, såklart, men just nu verkar det fungera ganska bra. Hon har accepterat att han är här iallafall, alltid ett framsteg ;) Anledningen till att vi ville skaffa en till katt var för att vi faktiskt är borta ganska länge om dagarna, och då är det bra att dom har varandra som sällskap.

Nu ska jag leta reda på Lillen som har gömt sig någonstans, och kela lite. Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback