Hemkommen

Nu har jag kommit hem! Det slutade med att jag åkte in till stan, gick in på Kicks och testade vilken färg jag borde ha på foundationen. Men säljaren var ganska okunnig kändes det som, och den andra som var där höll på att sminka en tjej. Men iallafall, jag sa att jag ville testa den och var ärlig och sa att jag tänkte beställa från USA, och det tyckte hon lät som en bra idé då den kostade 410 (!) kronor hos dom. Den går nog att hitta lite billigare, men här snackar vi verkligen minst halva priset om man skickar från andra sidan vattnet.

Hon tog bara fram en enda färg när jag egentligen ville testa flera stycken för att se vilken skillnad det är på dom. Sen sa jag till henne att jag redan hade smink i ansiktet så det kanske är svårt att se hur man "egentligen" ser ut i grunden när man har solpuder och rouge och sånt. Men hon testade mitt på kindbenet, där jag var typ rosabrun (av rouget) - men då sa jag till henne att där ser jag ju inte hur den kommer se ut på mig! Så hon provade mitt på näsan istället, var väl lite bättre och jag tror ändå den färgen hon tog fram passar mig, även om den kändes aningen blek (men jag får ju tänka på att jag som sagt hade smink under). Haha, hon berättade att 80% av svenska befolkningen har den färgen på hyn - tur att man inte sticker ut iallafall...

Efter att jag gått på stan ett tag kom Andy och vi åt middag på O'Learys. Gott! Nu har vi kommit hem och ska kanske kolla på en film. Imorgon blir det loppis på dagen och krogrunda på kvällen! Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback