Fall's getting closer.

Sitter här i soffan med tangentbordet framför mig (vi har kopplat in den bärbara datorn till tv:n så vi har en 42 tum stor skärm till datorn, med trådlöst tangentbord + mus på soffbordet. Väldigt praktiskt). Tänkte strax kolla ett avsnitt Grey's Anatomy som jag glömde att jag hade på datorn. Tror det är från i maj ungefär, men under sommaren har jag ju jobbat så mycket och när jag väl varit ledig har jag velat träffa vänner och inte bara sitta inne. Så jag tar igen det nu! Har en massa SATC på datorn också, håller på att se hela serien från början. Är än så länge bara på säsong två, så jag har massor med ögongodis att se fram emot.

För ett par dagar sen kollade jag och mamma, som är på besök i en vecka ungefär, på Step Up 2 The Streets. Tyckte den var jättebra och jag satt och rycktes med i alla grymma moves här i soffan. Mest av allt gillade jag soundtracket (yes, jag är en sucker för hiphop och r'&b) så jag var tvungen att ta hem det idag. När man bara sitter och lyssnar på det såhär rakt upp och ner är det ju inte lika bra som när man kollar på filmen, men det ska nog komma till användning på spelningarna i höst. Och i min iPod när jag väntar på att lektionerna ska börja i höst.

Åh, snart är hösten här ja. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta; jag vill ju sola och bada och kunna grilla på kvällarna och sitta på uteserveringar och dricka en kall öl. Men samtidigt längtar jag till tjocka strumpbyxor, stövlar, knästrumpor, halsdukar, vantar och mössor. Fina paraplyer när detdär ruggiga regnet vägrar ge sig av. Tända ljus och lyssna på regnet som smattrar mot rutan. Det första riktiga höstovädret.

Vi får ta det som det kommer. Nu blir det kladdkaka och tv-serier, love it! Ciao.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback