600 kr fattigare. Och det gjorde ont.

I morse gick jag upp vid nio för att köra in till stan och gå till tandläkaren. Trode absolut inte det skulle vara några problem så jag kände mig lugn, men snabbt visade det sig att jag har en sned visdomstand som måste dras ut, och jag har även fått en trevlig tandköttsinflammation. Min tandläkare började rensa med mellanrumsborstar (de allra minsta bör tilläggas) och det började blöda så det såg ut som att jag varit i världens slagsmål! Ont gjorde det också. Fortfarande, två timmar senare, sitter jag här med bultande tandkött. Men han sa att jag måste börja använda mellanrumsborstar, så dom fick jag gratis. Resten gick på 600 spänn. Det är visst dyrt att gå till tandläkaren förstår jag! Detta var ju första gången jag varit där sen jag fyllt 20 och alltså även första gången jag fått betala för mig. Undrar vad det kommer kosta att dra ut visdomstanden...

Alldeles strax ska jag och min syster köra ner till Malmö, ska bli jättemysigt! Nu ska jag borsta tänderna igen :) Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback