Lista!

01. Hur länge har du bloggat?
Januari 2006

02. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?
Såg det mest som online-dagböcker. Och det är väl i princip det det är? Förutom dom som riktar in sig på nåt speciellt ämne, typ modebloggarna.

03. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Veckorevyn-Ebbas. Hon var roligare innan.


04. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Inte mycket, dom är ganska lika dom jag skriver idag. Fast ett tag försökte jag mig på att ha en modeblogg, haha. Det var inget som passade mig dock.

05. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Jag har ca 5 stycken jag kollar dagligen, sen kanske 10-15 till som jag läser då och då.

06. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
Typ 30% är modebloggar, resten dagboksbloggar.

07. Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Catya (som jag snodde denna listan från) är skitrolig, lever ett riktigt partyliv, säger precis vad hon tycker och tänker, svamlar ganska mycket och verkar vara jäkligt underbar. Skulle vilja träffa henne IRL, hade nog aldrig haft tråkigt med henne.


08. Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Karin kanske, verkar också vara ganska lugn men med humor och ett intresse för fina bilder och saker!

09. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Dom tycker väl det är roligt att "hålla koll på vad jag gör" när vi kanske inte alltid har tid att prata med varandra.

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Jo, det tror jag nog. Använder ju samma talspråk som skrivspråk så det antar jag..


11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?

Förnamn och lite bilder då och då tycker inte jag är att vara för avslöjande. Works for me! Inte så många som läser min blogg heller, så :)

12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Jag skulle väl aldrig blogga om för privata saker, skriva om saker som vänner/familj vill ska hållas där och liknande.

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Inte alls, varför skulle jag det när jag nästan inte får några kommentarer :P

14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Nästan, men man kan ju inte direkt "känna" en person som man inte ens har hört rösten, vilken dialekt han/hon pratar, hur han/hon är på sitt grinigaste humör, sitt bästa humör osv.


15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej


16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
För dom allra största bloggarna som får massa trista påhopp och kommentarer kan det vara synd om dom tar åt sig, det kan ju bli riktigt tufft.

17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
Nej, har bara fått massa söta kommentarer :)


18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar
Nej, varför skulle jag skriva grejer jag sedan kan ångra..?

19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Det enda är väl att jag ofta glömmer uppdatera och att jag nästan får skuldkänslor för att jag konstant tänker "nu ska jag bli en riktig bloggare som bloggar flera gånger om dagen". Men som sagt, det blir aldrig så. Glömmer blogga på flera dagar ibland..

20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Ja det hoppas jag att jag gör, och hoppas att jag är bättre på att uppdatera då.

21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Oh ja, jag tror bloggarna kommer bli ett superstort fenomen i världen inom en snar framtid.. Nästan alla man känner har ju en blogg så något måste ju komma utifrån det.

22. Avslutningsvis : Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Inte så mycket, har jag tråkigt kan jag slänga in ett inlägg.

23. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Det har nästan blivit en hobby att läsa bloggar! Det är en stor inspirationskälla på många sätt.


24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.
Amanda
Izabella
Kenza
Katrin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback