Coaching

Igår och idag har vi lärt oss om coaching i skolan. Gud vad känsloladdat det var! Igår pratade vi mest om vad coaching är och hur man gör när man coachar. Idag frågade Pia (läraren, den bästa i världshistorien dessutom) om det var någon som ville bli öppet coachad inför klassen. Två stycken var frivilliga så dom fick stå vid tavlan och bli coachade av Pia. Väldigt intressant hur man kan komma till insikt med så mycket bara tack vare att någon hela tiden frågar "varför tänker du så", "vad kan du göra för att förbättra det", "hur kommer det sig att.." osv. Det som var jobbigt med coachingen var att även om man själv vet vad hon/han som man coachar kan göra för att lösa ett problem så får man inte berätta det. Personen i fråga måste själv komma på det, tack vare dina frågor och ifrågasättningar. Som sagt, superintressant. Jag valde att inte bli coachad, utan jag ska coacha någon. Men inte någon i klassen, utan det blir någon utanför skolan. Nån som känner för att bli coachad av mig? Vem som helst, bara du känner tillräckligt med tillit för mig för att orka sitta och kanske gå igenom hela ditt liv med mig. Kan bli jobbigt, men det blir jättebra och känns skönt efteråt. Och det är SÅ kul och intressant! Kan ta allt från en timme till en hel dag.. Säg till om du vill, för jag måste hitta någon inom en vecka.

Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback