Att lära sig av sina misstag

Började skriva på ett arbete i förra veckan i skolan. Hann inte klart med det då så jag skickade det till min mail. Idag tänkte jag: oh, jag gör klart arbetet! Öppnar dokumentet från min mail och börjar skriva. När jag känner mig fullständigt nöjd med precis allt, då sparar jag, dubbelsparar och trippelsparar. Ni vet, för att vara på den säkra sidan.

Stänger dokumentet.

När jag sen ska öppna det igen, ja då finns det inte. Puts väck! Får jag panik eller!? Då har jag alltså inte sparat dokumentet till min dator när jag öppnade det från mailen, utan bara "öppnat" och börjat skriva. När jag sedan tryckt på "Save" (inte "Save As") så har det typ sparats ut i tomma intet. Trevligt, mycket trevligt. Så det är bara att sätta sig och skriva om alltihop. Men det tänker jag inte göra nu. Nu ska jag kolla på en film och tycka jävligt synd om mig själv.



Förresten, vad har hänt med Katrin Schulmans blogg på Stureplan.se? Tell me! Var finns hon nu?

Kommentarer
Postat av: sabina

shit, vilken ångest, det där med ditt arbete. :(
du har inte provat att söka på fil-namnet på datorn ändå? kan ju hända att det kanske finns nånstans där. :)

vad jag vet så har inte katrin schulman sin blogg nånstans just nu. men gå in på alex och calle schulmans sida 1000apor.se. där har hon någon slags parodi-talkshow, "Katreen 21.30", hehe. :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback