Tredje skoldagen!

Jag tror verkligen jag kommer trivas i skolan! Idag pratade jag med några fler i klassen, en av (de få) killarna som heter Markus och en tjej som heter Marie. Alla i klassen är runt 20-22, så det är ju medelåldern. Sen är det en kvinna som är 40, så där höjdes medelåldern till typ 30 istället! Idag hade vi föreläsning i presentationsteknik med en supergo engelsman, Mark, som vi även kommer ha i affärsengelska lite senare. Gött mos tycker jag! Jag älskar engelska så förhoppningsvis kan han lära mig allt jag vill lära mig. Dagens förelsäning gick bland annat ut på att vi skulle bestämma oss för en viss händelse då en presentation skulle hållas (vi valde ett personalmöte i en butik eftersom det är det vår utbildning i princip handlar om) också skulle vi komma fram till en massa grejer; vilka är det som lyssnar? Vad är meningen med presentationen? Vad behövs för rekvisita till presentationen? Osv osv.. Och sen gav han oss en massa tips på hur man INTE ska göra en PowerPoint presentation, hur man bäst talar inför en grupp människor och sånt som man lär få nytta av en massa i framtiden!

Vi skulle egentligen sluta 15 idag och detta var en föreläsning som inte ingår i vår kursplan så därför tänkte jag att jag går när vi får lunchrast, men precis innan vi skulle ha lunch så sa han att jag ska bara visa er en sak till sen kan ni gå för dagen! Där hade man lite tur va!? Så jag åkte in till Centralen, gick till G:A Torg och satte mig på BK och åt lunch. Sen gick jag nästan tre timmar i stan, det var så längesen jag var i Malmö på det sättet! Väl hemkommen har jag köpt en stickad grå väst, mysiga vinterstrumpor, bruna med gammeldags rosa häst- och hjärtmotiv på H&M, schampoo, balsam, en liten parfym och ett "lypsyl" som luktar aprikos på Yves Rocher och en badrumsmatta och kakel-motiv (röda hjärtan i olika former) som man hänger i badrummet, från LagerHaus. Jag provade ett par jeans på H&M som kostade 198 pix och var jättesnygga, satt perfekt och som dessutom var sköna, men jag hade så sjukt ont i magen just då att jag bara ville springa ut därifrån! När jag sen skulle gå tillbaka till Centralen och gick in på det andra H&M som finns i Malmö, där jag köpte dom andra grejerna, så fanns inte dom jeansen i min storlek :( Ska se om jag hittar dom i stan eller på Väla någon dag.

Nu ska jag ta och måla naglarna sen gå bort till Ica och inhandla mat tills ikväll. Och kanske nåt gott.. Det är ju trots allt fredag! Igår provade jag fullkornsvåfflor, men dom var inte jättegoda. Vanliga våfflor for life! Ikväll blir det nog sallad tror jag, eller någon slags pasta. Pastasallad kanske? Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback