Låtsas-uppkörning..

Idag vaknade jag i lugn och ro vid halv tio, gick upp och åt frukost, tittade lite på tv och duschade varmt och länge. Jag tycker om det här med "eget arbete" och det faktum att det bara är skola tre dagar i veckan. Halv ett åkte jag in till stan och åt lunch i min ensamhet (gör absolut ingenting, bara skönt tycker jag), sen gick jag till körskolan och hade utbildningskontroll eftersom min uppkörning är väldigt snart. Utbildningskontroll innebär att jag kör med någon annan än min egen körskolelärare, också skriver han/hon ner lite tankar, bra och dåligt med min körning så att man tänker på dom grejerna när man ska köra upp. Det gick förvånansvärt bra! Jag var självklart sjukligt nervös men det ordnade sig så fort jag satte mig i bilen och insåg hur shysst chefen var (japp, fick köra med körskolans chef, Mr. Lantz himself). Enda missödet jag hade var när jag skulle backa runt ett hörn, såklart, för det har jag inte fått träna så mycket på på körskolan, och inte gjort hemma heller för den delen. Annars så sa han att han tyckte jag hade en bra körkänsla, jag tittar mig omkring mycket och bra, och om jag kör så i fortsättningen så kommer jag säkert klara uppkörningen. Måste bara träna på att backa runt hörn, fickparkera (eftersom man backar där med vilket jag inte är så high på) och att inte köra för fort när jag närmar mig korsningar och sånt, och att inte köra för sakta när det inte behövs. Det får ju inte bli mesigt!

Efter detta gick jag ner i stan och rea-shoppade lite.. I will show you later! Ciao

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tänkte så klart på dig precis när du skulle börja köra, så bra att det gick bra. Och chefen, mysigt! Vad har du nu shoppad tro??
Puss puss kram

2007-09-11 @ 19:01:47
Postat av: Anna

Haha, jag körde också på Lantz. Hade herr Lantz som körlärare, har nog aldrig varit mer trött på en människa i hela mitt liv än jag var på honom efter att
ha spenderat otaliga timmar i en bil med honom (jag lärde mig inte att köra så snabbt..). Men jag klarade uppkörningen på första försöket så jag det var ju bra. Jag håller tummarna för dig! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback