I did it!!

Ausa är numera med körkort. Eller ja, än så länge är jag bara med papperslapp där det står att jag uppfyller kraven för att ha ett körkort, men det är ju samma sak. I början på nästa vecka dimper det rosa ner i brevlådan, fasar lite inför det faktiskt, med tanke på hur sjukt ful bilden är. Men det skiter jag i, för jag har ett iallafall!!

Jag var så himla nervös i morse, fast egentligen började det redan igår kväll när jag började tänka att "imorgon vid denna tiden har jag körkort. Eller inte!?" och sen började jag tänka på alla saker som kunde gå fel bara för att man är nervös, och då blir man ännu mer nervös! Ond cirkel är det där. Jag slapp iallafall att fickparkera, backa runt hörn, köra på nån liten grusig landsväg (där jag har svårt att hålla rätt hastighet, jag kör gärna för sakta på såna ställen). Jag körde i princip bara bort till Idrottens Hus (stadskörning) och parkerade i en vanlig parkeringsficka, sen körde jag tillbaka igen och ut mot motorvägen, sen körde jag av på en landsväg där jag skulle hitta ett lämpligt ställe att vända på, så jag stannade i en liten parkeringsficka längs med vägen och gjorde en U-sväng (en ganska snygg sådan om man får lov att skryta) och körde vidare. Sen frågade han om jag hittar tillbaka till Vägverket och då insåg jag att jag skulle slippa just backa runt ett hörn och fickparkera och grejer, så himla skönt för det är jag ju inte superduktig på.

Nu ska jag försöka plugga lite, mina böcker har äntligen kommit! Ikväll blir det nog att jag gör mig en liten drink som jag tycker jag förtjänar. Ciao!


Kommentarer
Postat av: Mamma

GRATTIS VÄRLDENS BÄSTA ÅSA!!! Kände ju på mig att det var idag det skulle hända och så klarar du det med beröm godkänt!! Luke, Pappa och jag skålar för dig ikväll!! Puss puss kram. Älskar dig

2007-09-19 @ 15:45:31
Postat av: Anna

Ett stort grattis till dig! Bra gjort! Kram Anna

Postat av: Kristin

Ååååh, min älskling! Du är så duktig - grattis! :D Puss puss!

2007-09-20 @ 00:51:49
Postat av: Malin

Grattis! Vad bra du är! Kram

2007-09-20 @ 13:27:48
URL: http://blogg.aftonbladet.se/1894
Postat av: Sanna

Woho! Grattis! Da far det bli Vala-rundor sen nar jag kommer hem :) saknar dig! puss

2007-09-20 @ 13:55:23
URL: http://sanna1986.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback