Första skoldagen. 7 år på nytt?

Jag var sjukt nervös i morse, så nervös att jag fick ont i magen. Jag fick ta med mig en värmekudde i bilen och sitta med den på magen hela vägen till Malmö! Tur att man har en sambo som kör en även om han har semester.. Jag kom till skolan halv nio och hittade kvinnan som jag haft lite kontakt med (det var bl a hon som ringde och berättade att jag kommit in som reserv), hon höll precis på att visa runt en annan tjej. Fick reda på att hon heter Terese och skulle gå i min klass, och att hon också kommit först idag. Sen kom läraren vi skulle ha idag, så han tog med oss in i klassrummet och förklarade vad dom andra hade gjort förra veckan. Verkade inte så svårt, och läraren (Jonas) var jättesnäll, rolig men ändå allvarlig och låter oss själva ta allt ansvar. Skönt! Anyway, dom andra hade ju redan bildat grupper förra veckan, så jag och Terese gjorde en egen liten grupp. Satt under lektionen och fick lite tips om hur vi kunde göra, när dom andra redovisade sitt. Vi ska redovisa i nästa vecka. Vår första uppgift var att göra en kundanalys: ställa sig utanför 5 olika butiker och fråga varför kunden väljer att handla just där! Sen sammanställa det hur vi vill och redovisa. Tror vi kommer köra på Powerpoint med diagram - lättast och smidigast.

Tror att jag kommer trivas, om det inte blir för mycket matematik och skit. Nästa vecka ska vi nämligen börja med.. Da da da daa: Finansiering och Kalkylering. Blää, låter riktigt tråkigt. Men sånt måste man väl också kunna antar jag! Ska även inhandla min första bok för ca 300 riksdaler. Ska vara noga med att inte kladda i den så att man kan sälja den på Blocket sen. Nog är man ekonomisk.. Idag skickade jag in mina sista CSN papper med skolans stämpel på, så förhoppningsvis slinker pengar in på kontot (numera gemensamt med sambon: VUXENPOÄNG!) inom en snar framtid. Behöver lite klirr nu. Börjar bli kallt, då måste man handla varma kläder visst? Haha nej, det är inte vad pengarna ska gå till! Ska spara spara spara. I december får jag inte lika mycket som innan, och sen i maj får man mindre än hälften! Så det gäller att ha undanlagt lite till dess.

Nu ska jag lägga upp bilder på bilddagboken från semestern, har ju lovat mamma.
Kika här om ni är intresserade. Ciao!

Kommentarer
Postat av: Anna

Låter som första dagen gick bra! Vad är det du pluggar egentligen?

Postat av: Mamma

Du kommer att ha underbart kul under 2 år tror jag och klara dig super. Skulle precis gå ut på bilddagboken och kolla dinabilder, men tyvärr håller dom på med en server. Får bli senare idag istället - längtar dock!! Puss puss kram

2007-09-05 @ 10:10:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback