Rest In Peace

Usch vilken jobbig dag.. När jag kom hem från skolan i eftermiddags så hittade jag min kanin död i buren. Han hade inte ens blivit sju veckor.. Det var inget fel på honom alls i morse utan han var hur glad och pigg som helst, precis som vanligt. Så jag vet inte alls vad som har hänt. Hoppas verkligen att han inte led, det gör så ont i mig när djur lider! Jag hatar att jag inte var hemma och kunde ta hand om honom bara, tänk om jag hade kunnat åka till en veterinär med honom och han hade överlevt? Det kanske var något jättelitet fel bara som blev så himla fel bara för att han inte fick hjälp :(

Jag åkte iallafall till djursjukhuset med honom där dom för en liten summa pengar tar hand om djur, kremerar och sedan sprider askan i vinden någonstans utanför Hässleholm. Det känns bra att veta, istället för att han ska vara nedgrävd i en trädgård eller skog där något annat djur kan hitta honom och börja gräva.. Jag vet inte hur jag ska reagera, för jag har ju bara haft honom i en vecka och två dagar så jag "kände" ju inte honom. Men när ett djur som bara är sju veckor dör bara sådär rätt upp och ner så är det så himla hemskt.

Nu ska jag städa ur buren, sätta undan grejerna och ställa ner i förrådet. Sen får vi väl se om ett tag om jag känner för att skaffa en ny kanin, men jag tvivlar på det..

image172

Vila i frid min älskling.

Kommentarer
Postat av: Malin

Okej, nu började jag gråta! Blev först glad när jag såg en bild på dig och kaninen för jag tyckte att han var så söt - och sen läser jag titeln på inlägget! Herregud vilken chock för dig att komma hem och hitta honom sådär! Kramar

Postat av: Anna

Usch vad hemskt, jag får tårar i ögonen! Stackars dig! Stor kram till dig

2007-10-24 @ 20:41:35
URL: http://blogg.aftonbladet.se/2007
Postat av: sabina

Nä, gud va hemskt Åsa.. Måste varit hemskt att komma hem till.. :'( PoK

2007-10-24 @ 22:44:05
URL: http://staravenue.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback