My day so far

Städade lite grann och sen åkte jag in till stan för att hitta ett par grejer till *en viss födelsedag* som är upcoming soon. Hittade lite av det jag behövde men långt ifrån allt. Gud vad dyrt det är att parkera i stan! Men det är väl en av nackdelarna man får ta nu med körkortet.. 15 spänn i timmen! Lite kryddat tycker jag.. Men det är inte ofta jag kommer parkera någonstans där det kostar ändå, så ibland får man väl "unna sig". Det är mycket skönare att köra till stan iallafall och slippa trängas med folk på tåget när man har tunga påsar (som idag) att bära, sen när man  ska hem. Man slipper gå (lat). Och det går fortare. Se, bara fördelar! Utom det här med parkeringskostnaden då. Petitesser!

Så nu har jag precis kommit hem och ska börja slänga ihop middag. Igår gjorde jag en
Chicken Tikka Masala (haha, klicka på länken, jätteroligt video-recept!) som blev totalt misslyckad.. Vet inte varför men jag tror det var pga att jag stekte kycklingen för länge så den blev lite torr, också använde jag mini fraiche istället för vanlig creme fraiche. Nyttigare är inte alltid godast :) Men idag blir det nyttigt igen, jag ska nämligen göra Keldas otroligt goda tomatsoppa, tillsammans med focaccia-bröd. Till efterrätt blir det gurk-och morots sticks med dill-dip. Yum

Imorgon är det fredag och då kommer äntligen min älskling hem från dumma Kairo. Egentligen är det nog inte så dumt men jag tycker det för att det har stulit min pojkvän i en vecka. Jag ska hämta honom efter skolan också ska vi åka hem och ta det lugnt. Sen mot kvällen ska vi tillbaka till Malmö och gå på restaurang - Salt & Peppar! Jag vet inte var det är men det blir säkert bra och trevligt. Nu får jag sätta igång.. Ciao.


Kommentarer
Postat av: Sanna

parkera pa gamla nic, billigast! hinner inte skriva tiden e slut, men hoppas du mar bra! puss

2007-10-26 @ 20:05:02
Postat av: sabina

Du är utmanad! Se min blogg! :D Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback