Stressen närmar sig..

I år ska jag inte julstressa. Nej, jag ska ha allting klart innan jag ens hade börjat med det förra året. Till exempel: Nästa vecka går jag bara två dagar i skolan och ska då ta mig tid att baka lite pepparkakor och lussebullar inför första advent nästa helg. Jag ska också fixa adventsljusstaken (vilket innebär att jag måste köpa fyra ljus) och köpa ett "dag-för-dag" ljus som räknar ner till julafton. Det får dock inte vara för tjockt för då kommer vi fortfarande stå på 3:e december när julafton kommer, hah. Det blir mycket som ska fixas, för jag är helt galen i julen - pyntar och bakar och donar och fixar. Tycker om att göra egen glögg och i år ska jag också försöka göra en egen krans som ska hänga på dörren. Jag vet, jag är sjukt ambitiös, eftersom jag egentligen kommer behöva plugga en massa för att klara av både tenta och redovisning på danska ett par dagar innan jul. Men det ska gå ihop. Krävs bara lite planering.

v. 48 Baka lussebullar, pepparkakor och göra glögg. Julskyltning på söndagen.
v. 49 Börja handla julklappar. Göra julkrans till dörren. Börja julpynta.
v. 50 Ha alla julklappar klara. Handla julmat. Lussevaka (jobba) på tisdagen. Julbord på Ekebo på fredagen.
v. 51 Mamma & Pappa kommer hem. Baka mer lussebullar och pepparkakor + göra glögg.

Haha, nu känns allt mycket bättre. Känner mig som en riktig housewife, inte så
desperat dock. Ho ho ho..


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad du är duktig gumman! Kan tänka mig att du står i startgroparna för att sätta igång. Vad jag längtar tills vi kommer hem ditt ert julpyntade hem. Puss puss kram och ha en trevlig lördagkväll

2007-11-24 @ 16:43:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback