Plugg och vuxenpoäng

Ska strax "möta" fyra klasskompisar över MSN och gå igenom vår redovisning vi ska ha imorgon. Vi har nyss börjat en ny kurs, Öresundskunskap, där vi läser danska, öresunds historia, skillnader mellan svensk och dansk kultur och så vidare. Jag är glad att jag fått hem min danska fickordbok så att jag kan slå upp ord jag inte förstår. Vilket är ganska många. Väldigt många. Allt. Typ.

Det blir en kort redovisning på tre PP-sidor och vi får inte mer än 10 minuter på oss att prata. Så, absolut ingen fara! Men det värsta: redovisningen handlar om politik. Dansk politik = den värsta sorten? (Förutom amerikansk då). Vi ska prata om det "
danske folkeparti" i tio minuter och jämföra med motsvarande svenska parti - som är Sverigedemokraterna. Vi ska bara vara sakliga och hålla oss till fakta, ooh, det kommer bli svårt.

Efter vi är klara så ska jag försöka ringa till MQ på Väla och i stan och se om dom vill ta mig som praktikant. Ska ju ut på LIA (Lärande I Arbete) 21 januari och vara ute i nästan 8 veckor. Det lutar åt MQ eller Scorett. Men vill ingen av dom "ha mig" så vet jag inte riktigt. Ska ringa och kolla iallafall! Sen ska jag åka och storhandla med den nya bilen! Vi åkte och hämtade den igår, den är så himla cool och fin. Luktar helt nytt. Skönt att inte behöva oroa sig för att något ska hända för gör det det har vi full garanti och dessutom Ford Assistans. Försökte fota bilen igår men det gick inte för det var så mörkt ute då.. Kommer bilder sen!

Ciao

Kommentarer
Postat av: Charming man

ha en bra dag


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback