Ny vecka, nya tag.

Helgen var extremt trevlig men lördagen blev inte riktigt som tänkt. Orkar inte förklara, men det slutadebra ändå.

Idag vaknade jag tidigt (kvart i tio) av att mobilen ringde. Fortfarande halvsovandes tryckte jag in svara-knappen på mobilen och mumlade något som liknade "hej". Det var min kära sambo som tyckte jag skulle gå upp. Aj aj, farligt att vara ledig när det finns människor som är avundsjuka på en som kan ringa närsomhelst på dygnet. Jag berättade att jag ville somna om och drömma färdigt min underbara dröm, som jag inte kan komma ihåg vad den hanlade om nu.. Men när han berättade att det var strålande sol och sådär mysigt kallt så kunde jag ju inte ligga kvar där som en slöfock utan gick upp ändå. Och det var sant! Temperaturmätaren stod på 0,0 exakt, solen sken som bara den, vindstilla var det och det låg vitt på marken. Så himla mysigt. Så jag gick upp och åt frukost, te och fullkornsbulle, sen har jag städat lite. Bland annat har jag plockat ner alla sommarskor i en påse som jag ska ställa ner i förrådet. Dit ska också MC-skorna och hjälmarna få följa med, och upp till lägenheten ska vinterskorna få komma. Och jackorna med. Lite kläder kan man nog plocka ner också, typ vårjackor och sånt som man inte kommer använda nu. I eftermiddag tror jag att jag ska åka in till stan och gå en runda. Eller så tar jag bara en promenad här hemma och fotar lite. Det är så mysigt när solen skiner på allt. Allt blir så vackert.

Såhär såg det ut i morse när jag vaknade:

image181

Kommentarer
Postat av: Mamma

O så fint det är, stämde precis vad du skrev i sms i morse. Hoppas du har njutit av dagen utomhus.

2007-11-12 @ 18:03:18
Postat av: Wysteriia

Men det brukar vara de "vanliga" bloggarna som jag tycker om att följa :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback