Magen sa nej.

Idag hade jag kunnat sova tills nu ungefär, om jag hade vetat att jag ändå skulle åka hem igen. Men det kunde jag ju inte veta, för när jag vaknade vid 7 i morse mådde jag hur bra som helst. Gick och sminkade mig lite och klädde på mig, sen till köket för att göra en macka. Kände att jag hade lite ont i magen så jag tänkte "jag äter mackan på tåget sen istället". Gjorde mig redo föör att gå, och när jag var på väg till tågstationen känner jag hur magen börjar göra mer och mer ont för varje minut. Väl framme vid perrongen så var det jättemycket folk, alltså inga platser att sitta. Inte ens nåsonstans jag kunde luta mig mot en vägg! Jag hade så ont i magen att jag ville sätta mig ner på marken, kunde knappt stå upp. Egentligen började jag vela där och då om jag inte skulle gå tillbaka hem och lägga mig istället. men jag hade ju redan köpt biljett för hela resan till Malmö, så jag tänkte att jag skulle prova ändå.

Äntligen kom tåget och jag fick sitta ner, underbart! Men ändå inte så underbart som jag hoppats på, för det gjorde fortfarande sjukt ont. Typ som magknip blandat med mensvärk upphöjt till tio! När jag kom in till Helsingborg, där jag skulle byta tåg mot Malmö, så kände jag återigen att nej, detta går inte. Så jag satte mig helt enkelt på en bänkmed en Aftonbladet i näven och väntade i 45 minuter på att få åka hem igen. Hemma i Mörarp gick jag in på Ica och köpte fil som ska vara bra för magen. Den är nästan slut.

Nu mår jag bättre, men det är fortfarande jobbigt att stå upp så mina givna platser idag är sängen, soffan och stolen här vid datorn. Uppkurad med benen i fosterställning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback