Konstiga människor i City

Wow, vad jag är glad att jag bor på "landet".. Och jag är glad att jag verkligen trivs här så att jag kan vara glad att jag bor här. Lät lite förvirrat, men men.. I stan finns det mycket konstigt folk.

Idag när jag stod utanför Wayne's och väntade på Sabina för en välbehövlig fika så kom det fram en tant till mig och sa typ: "Ja, här står du, men jag förstår att du inte får någon... eh, ehm.. hmm, uhm, errh, eeeehh" också fortsatte hon stamma sådär i vad som kändes som en evighet, och sa lite "oj, vad var det jag skulle säga" där emellan också. Innan hennes dotter (i typ 50/60-års åldern) sa väldigt strängt "Mamma! Kom nu!" i arg ton. Hon var ju bara lite förvirrat, men väldigt söt tyckte jag. Hade gärna stått där och pratat med henne, haha.

Anyways, jag och Sabina fikade i kanske en timme, sen gick vi till Gallerix för att kolla på affischer. Påväg dit ser vi en kille i typ 18-års åldern stå, iklädd kostym, upptryckt mot en vägg av en vakt som hade fångat honom, antagligen för snatteri. Så himla.. random!? När vi kom ut från Gallerix så hade även polisen kommit, oj vad folk glodde då. Min teori är att killen hade gått in på Dressman (som dom stod utanför) och provat den här kostymen han hade på sig, för att sedan typ kuta ut därifrån i tron om attt komma undan. Men icke.

Sen gick vi ner till Rådhuset för att ta bussen hem till henne (det är svinkallt ute idag). Vi hann precis med sjuan tack vare ett mindre maraton över övergångsstället.. Vid Knutpunkten hoppar det på en skum kille med värsta tuppkammen och en bukett rosor innanför jackan. Han sätter sig självklart mittemot mig även om det fanns hur många lediga platser runtomkring som helst. Där började mina misstankar. Jag och Sabina pratade om frisyrer och hårfärger tror jag, när killen helt plötsligt kläcker ur sig, och i väldigt hög ton, "Vad söt du är". Jag: "jaha... tack" i kort ton. Sen säger han, mer vänd mot Sabina, att han skulle träffa en tjejkompis och ge henne blommor (därav buketten rosor innanför jackan) men att hon aldrig dök upp. "Jaha, vad taskigt" menade Sabina på. Sen frågade han var vi skulle och sa att han skulle av på samma ställe. Tjoho, precis vad man vill höra när man måste gå genom en ganska mörk gata för att komma till Sabina. Han tog upp sin mobiltelefon och där föreställde jag mig att han skrev ett sms till en kompis där det stod ungefär "jag har två brudar på högaborg.." eller nåt i stil med det. Fick supernoja och frågade Sabina om vi inte skulle gå till Coop innan vi gick hem till henne (upplyst hela vägen) och handla nåt gott till filmen. Men hon hade nog samma magkänsla och sa "men då är det bättre vi handlar här på Tasty House och går hem sen", så vi hoppade av fort som tusan och gick i rask takt in på TH. Sen gick vi och kollade bakom axeln hela vägen hem till henne, haha. Vem vet, han kanske inte alls var "farlig" men man kan aldrig vara säker nog. Det störiga är att vi ändå fick hem till henne i kylan. Skit.

Sen såg jag en rolig grej i stan också, en kille i ganska tunna slappiga gympabyxor... Där man verkligen såg att han hade
stringkalsonger!

Skum dag. Nu ska jag sova.. Ciao!

Kommentarer
Postat av: Kristin

Men haha, det är ju allt kul folk som gör det så underbart att bo i en stad! Jag är ju rädd när jag går från stationen i Mörarp hem till er, det kan ju komma vilken bonde som helst och halshugga mig ;) Men det var lite läskigt med den där tuppkammen, sådana ska man vara försiktig med :)

Postat av: Mamma

Men oj vilken häftig dag, finns det så mycket konstigt folk i Helsingborg? Ta det lugnt på kvällen bara, man vet aldrig vad som kan hända.

2007-11-07 @ 10:20:25
Postat av: sabina

haha, ja vilka människor det finns där ute. ;P tack för en trevlig kväll iallafall. :) puss

2007-11-07 @ 16:21:01
URL: http://staravenue.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback