En vanlig onsdag

Vaknade halv elva av att telefonen ringde, det var lille farmor :) Tur att hon ringde, annars hade vi nog sovit vidare hur länge som helst.. Skönt att vara ledig idag igen! Ska snart åka in till stan och gå till körskolan, måste verkligen komma vidare med teoriproven nu. Så nu ska jag göra mig klar och gå bort till stationen. Efter körskolan ska jag hem och tvätta lite och sy in ett par jeans till stuprör! Det är ett par vita som jag hade på skolavslutningen i tvåan, men har knappt använt dom sen dess eftersom dom är ganska utsvängda.. i don't like. Och för ett par dagar sen köpte mamma såna knappnålar och ett måttband till mig (eftersom dom mystiskt nog försvann i flytten) så nu kan jag äntligen fixa det. Får inte glömma att köpa vit tråd innan jag åker hem sen bara. Ikväll ska vi gå på bio! Halv tio börjar den, så vi ska nog äta något gott i stan innan det. Brukar ju bli Max när vi ska gå på bian eftersom det ligger precis bredvid, men jag är verkligen inte sugen på det så jag ska pusha lite på kina-mat istället. My favourite, nästan! Åh, missar ju Grey's idag igen! Får fixa hem det och se imorgon.. Sen missar jag Room Service som idag ska hem till Ebba (från Veckorevyn).. Hade varit kul att se, men vi hittar inte "kanalen" till videon, så kan inte spela in det. Måste köpa en sån där inspelningsbar hårddisk, det är så himla smart, så slipper man det där med VHS-band och skit.

Imorgon kommer mamma och pappa tillbaka och mamma fyller år, så jag ska inhandla lite serpentiner och ballonger och så, och göra en tårta! Till middag blir det potatisklyftor och rödlök i ugnen, med stekt lax och en ostkräm. Också lite hemmabakat bröd till det :) Inte så fruktansvärt nyttigt kanske, men gott gott gott!

Nu måste jag skynda mig! Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback