Fredagsmys

Igår kväll skulle vi egentligen ut och springa en runda, men det blev så sent så vi gick bara till Ica och handlade istället. Vi gjorde trerätters (eller det blev bara två eftersom vi inte orkade efterrätt till slut..) Till förrätt: Toast Skagen med färdigköpt räksallad, rostebröd och lite dill. Sen till huvudrätt gjorde vi potatisklyftor, kycklinggryta med champinjoner och gul/grön paprika med massa goda kryddor i en typ "brunsås" som bas.Till det majs- och fetaost sallad. Och Jordgubb/Lime-cider. Mmm.. Bildbeviset ser inte lika gott ut som det var i verkligheten.

    

Men det var så gott att jag till slut knäppte upp byxorna, haha! Efter maten tittade vi på Blood Diamond med Leo DiCaprio och Djimon Hounsou i huvudrollerna. Wooow säger jag bara! "For americans it is Bling Bling, but here it is Bling Bang", så sant som det var sagt. DiCaprio har nog aldrig spelat så bra heller. Detta är lätt en av mina nya favoritfilmer! Den bästa jag sett på läääänge. Jag satt med gråten i halsen genom hela filmen. Denna tycker jag att alla ska se, det är verkligen en sån film som griper tag i en och får ner en på jorden igen. Men ett tips - se den inte precis innan du ska sova, hade lite svårt för det sen.. Fast bara om du är lika känslig som jag vill säga!

I morse vaknade jag och gick upp och gjorde amerikanska pannkakor, mycket gott, mycket onyttigt, mycket i-don't-give-a-rats-ass. Nu ska jag vänta på att dom ska smälta i magen, sedan ge mig ut och springa en runda i solen och det 15-gradiga vindstilla vårvädret. Skönt ska det bli. Sen hem och duscha och göra lite smycken.. Och ikväll ska jag åka in till stan för att äta på Thai Corner (lätt favoriten) med A och A.. sen på bio och se 300 med A, A och A. Haha, jag är lite utstött som ett Å!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback