Home sweet home

Borta bra men hemma bäst säger man. Men i detta fallet är det nästan lika bra "borta".. Flygresan gick bra efter diverse strul på Montpelliers flygplats (det är inte första gången om man säger så..) angående övervikt och platsplacering. Väl på flyget satt det ingen bredvid mig på min rad, så jag kunde i lugn och ro beställa det jag ville från vagnen utan att behöva skrika och sträcka mig över grann-passagerarna, gå på toaletten utan att behöva be grannarna resa sig osv osv. Skönt! Kunde även släppa ut en liten rap (efter för många godisbitar blir det lätt så) utan att oroa mig för att någon annan ofrivilligt skulle få ta del av det. På Kastrups flygplats tog det ca 1 minut för trapp-bilen att komma så vi kom av väldigt fort. Väskorna - inte lika fort. Fick vänta 16 låååånga minuter (ville mest hem vid denna tidpunkten) på dom, och självklart var min väska en av dom sista.

Sprang nästan ut och förbi alla människor som väntade på någon (kommer mycket väl ihåg när vi själva stod där och väntade på
Kristin då hon skulle komma hem från sin 8 månader långa jorden-runt resa) och köpte en biljett över bron för 73 DKK. Det mest onödiga jag någonsin köpt i hela mitt liv eftersom ingen ens kollade min biljett. Tåget var försenat men till slut kom även det och tog ca 25 minuter till Malmö. I otroligt varma Malmö hämtade Andy mig och vi körde hem. Började packa upp och det blev lite presentutdelning.

Nu snurrar det i huvudet, det känns fortfarande som att jag sitter på flygplanet (buller i bakgrunden och fortfarande lock för öronen) och jag vill mest sova. Men först måste jag vänta i ca en och en halv timme på att tvätten ska bli klar så jag kan hänga upp den.. Under tiden ska jag hänga in det som inte behövde tvättas i garderoben, sen ska jag titta på Ugly Betty som jag spelade in i tisdags!

Nu är jag hemma igen, så - Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback