Ausa goes Francing

Nu är jag framme i  Perpignan :) Igår gick jag upp vid 6-tiden, fick skjuts till Malmö och tog tåget över bron till Kastrup (för 90 spänn!). Där var det knappt något folk så jag nästan gled igenom incheckning och säkerhetskontroll, härligt! Satte mig och åt frukost (sockerfri yoghurt med nötter, russin och björnbär och en blåbärdmuffin, hihi) på en stol, sen traskade jag rundor och funderade på om jag skulle köpa mig en spritflaska (en liter Bacardi för 85 danska är inte illa pinkat), men kom sedan underfund med att det är lite onödigt att släpa med den först hit och sen tillbaka..

När mamma och pappa hämtat mig (med en trasig bil därav lite senare än planerat) på flygplatsen i Montpellier så åkte vi till Ikea för att dom skulle handla mat till restaurangen. Det är det enda stället i Frankrike där det känns som att alla andra är turister utom jag, haha. I love it! Vi åt lite lunch och handlade, sen åkte vi hem till Perpignan. Var supertrött eftersom jag varit uppe ganska tidigt så det blev bara snabb utgång på resturang (Arago) för att få mat i oss, sen gick vi hem till mamma och pappa och jag slocknade direkt. Vaknade i morsre av lilla mamma som var uppe och traskade så jag gick upp då med. Har precis kokat te, och nu kom mamma med nybakat bröd til mig :) Idag blir det kanske lite shopping, vi får se!

Ciao (fast nu när jag är här får jag ju säga Au revoir!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback