Grov-rensning

Mamma kom hem för en vecka sedan och vi har nästan gått igenom allt i lägenheten. Jag har rensat i min garderob och varit superduktig, ska skänka massa grejer till UFF. Dom har bättre nytta av en rosarandig väska som jag köpte för 8 år sen och är använd ungefär en gång, än vad lådan under min säng har. Nästan en hel svart sopsäck blev det med kläder och sånt! Sen har jag ju gått igenom alla gamla skolgrejer, sagor som jag skrivit, teckningar som jag ritat, räkneböcker och massa sånt. Så roligt att titta i, det är svårt att få något gjort om man säger så.

Sen ska vi sätta ut annonser på blocket.se med lite möbler vi inte har någon nytta av heller. Det är kul när man hittar saker längst ner i lådan längst bort som man aldrig tittar i, saker som man helt och hållet hade glömt bort! Och dom där mest speciella grejerna som är helt onödigt att ha kvar men som man inte kan förmå sig att slänga bort. Tänk om 20 år, hur kul kommer det inte vara att ha kvar alla såna grejer... Kort och dikter och små böcker och prydnader, herregud vad mycket skit jag har egentligen. Men som sagt, vissa grejer kan jag bara inte slänga, det går icke. En liten skolåda får ta hand om dom sakerna tills jag vet vad jag ska göra med dom :)

Ikväll ska jag och mamma hyra film och köpa skräpmat. Det förtjänar vi (inte).

Ciao.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback