Non-desperate Housewife

Idag gick jag upp när klockan ringde 08.50. Besiktningsmannen skulle komma mellan 9-12, så jag tänkte det var lika bra att gå upp. Trevligare att vara vaken och påklädd än att öppna dörren med sömnen i ögonen i pyjamas, haha. Så jag klev upp, åt frukost och klädde på mig. Sen började jag dammsuga lite för vi hann aldrig det i helgen, vi brukar alltid ta söndagen till att städa lite annars.. Märkte hur skitigt det faktiskt var här hemma (okej, nu låter det som att vi bott i en svinstia men vad jag menar är att jag såg fläckar på golvet i köket, såna som jag inte fått bort med dammsugaren innan) så jag tog till och med moppen och svepte över alla 52 kvm. Eller nej, inte alla eftersom soffan tar upp en del plats, likaså sängen och matbordet. Haha.

Jag är otroligt nöjd med min insats. För klockan är bara strax efter elva och jag har redan klarat av vad som vanligtvis hade tagit hela dagen. Det luktar citron i hela lägenheten och badrummet är skinande rent. Då gör det inte så mycket att man inte orkat bädda sängen ordentligt eller att det ligger kläder i den. Massor med kläder...

Halv tio ringde det iallafall på dörren (när jag var mitt uppe i dammsugandet som bäst) och där stod två besiktningsmän och en som är ansvarig för vårt område. Det var inte riktigt som jag trodde, att vi skulle få gnälla och sådär - utan dom gick mest runt och tittade på lister och sånt och kollade om det var några sprickor. Trähus får ju gärna för sig att flytta rundor litegrann och då blir det så att lister släpper osv. Dom hittade ett par fel så det kommer väl åtgärdas snart tror jag!

Nu ska jag snart åka till Maxi och handla, man måste ju ha mat för veckan/helgen som kommer. Ciao!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är redig du, skönt att inte behöva åka till Malmö precis varje dag eller hur? Jag tom längtar att åka till Maxi och handla, är man klok eller?? Puss puss kram

2007-12-05 @ 10:20:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback